Besök enbart vid överenskommelse.
Höja Byaväg 119,
S-262 93 Ängelhom
10.00-17.30 mån – Fre
R. Afonso de Albuquerque 14,
8400-249 Ferragudo
Sverige; +46 709 401 77 Portugal; +351 927 657 055
Frågor; info@no59.se
Shop; webshop@no59.se
Store locator – (kommer 2025) – önskar ni bli återfäörsäljare kontakta oss.
Allmänt
No59 reserverar sig för eventuella tryckfel, slutförsäljning och/eller faktafel som kan finnas på vår hemsida, eller i annonser. Är du under 18 år, så måste du ha målsmans tillstånd att beställa. Alla försök till bedrägerier polisanmäls. No59 förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.
Priser
Alla varor i vårt sortiment är angivna i SEK inklusive moms. Vi förbehåller oss rätten till prisförändringar, och reserverar oss för eventuella tryckfel och/eller slutförsäljning. Kampanjer och rabatterade priser gäller så långt lagret räcker, alternativt till kampanjens slutdatum. Vi förbehåller oss rätten att uppdatera priser kontinuerligt beroende på lagerstatus under kampanjperioder.
Vid lagd order erhåller beställaren en orderbekräftelse via e-post. Vid uppenbara felaktigheter, såsom förklaringsmisstag, priser eller produktinformation som angetts i orderbekräftelsen (eller fakturan), äger No59 rättigheten att korrigera eventuella felaktigheter, varpå en ny orderbekräftelse skickas ut via e-post. Kunden äger rättigheten att avbeställa sin order utan omkostnader om korrigeringarna ej accepteras.
Öppet köp
Vi tillämpar öppet köp i 14 dagar på samtliga produkter från ordinarie sortiment i enighet med distansavtalslagen (2005-59). Du ser om varan är en beställningsvara under produkt- och tilläggsinformationen på respektive produkt.
Distansavtalslagen ger dig full rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit din order. Önskar du att göra en retur, vänligen kontakta oss på info@no59.se Vi återbetalar köpesumman snarast och senast 30 dagar efter vi har mottagit varan på vårt lager, i de fall konsumenten på riktiga grunder häver köpet. Ångerrätten gäller endast om nedanstående krav uppfylls:
Ångrar du ditt köp inom ångertiden, så krediterar vi hela köpesumman. Som konsument står du dock för eventuella leverans- och returkostnader. Observera att konsumenten även ansvarar för returtransporten. Den returnerade varan ska vara i fullgott skick och ska returneras med sitt originalemballage, eller likvärdig förpackning. Om du är osäker ber vi dig vänligen kontakta vår support före eventuell retur, så återkommer vi med instruktioner.
Reklamation
Vi följer rådande lagstiftning samt rekommendationer från konsumentverket, vilket innebär att du som konsument har ett års garanti och tre års reklamationsrätt. Reklamationsrätten gäller endast om nedanstående krav uppfylls:
Retur av varor
Om du önskar att göra en retur, vänligen kontakta oss på info@no59.se.
Efter godkännande och registrering får du en fraktsedel som du använder hos ditt Postnord-ombud när du skickar tillbaka varan till oss. Kom ihåg att packa varorna väl i originalförpackning och emballera ordentligt. När vi mottagit och godkänt din retur tar det normalt 5-7 bankdagar innan vi återbetalar dig motsvarande belopp eller justerar din faktura, med avdrag för returfraktkostnaden som du själv står för. Återbetalning görs alltid med samma betalsätt som du valt när du genomförde din beställning. Hanteringstiden för retur är upp till 30 dagar efter registrering i portalen.
Ej godkända returer kan nekas om våra returvillkor inte är uppfyllda. Läs våra fullständiga returvillkor ovan under “Öppet köp”.
Tvist
Vid en eventuell tvist följer No 59 Scandinavia den Allmänna Reklamationsnämndens beslut.
Betalningsalternativ
Vi använder oss av Ayden som betalningspartner. Via Ayden kan du enkelt betala med bl.a. kontokort (VISA, MasterCard och American Express), Swish, Vips, MobilPay, banköverföring, delbetalning, eller fakturabetalning. För att ett kreditköp ska kunna genomföras så måste du ange person- eller organisationsnummer. Detta ska överensstämma med köparens folkbokförda adress. Fakturor skickas via e-post i samband med att leveransen avgår från vårt lager. Betalningsvillkoret är 30 dagar netto, om inget annat avtalas. Om fakturan inte betalas i tid skickas en påminnelse och då debiteras en påminnelseavgift om 50 kr, samt dröjsmålsränta om 24% och gällande referensränta. Vid fakturabetalning tillkommer en fakturaavgift om 29 kr.
När du lagt din beställning hos oss får du en orderbekräftelse skickad till den mailadress du uppgav vid beställningen. Din leverans ordnar vi alltid med så snabbt som det bara går – leveranstiden är 1-5 arbetsdagar. När vi sedan skickat ditt paket får du en leveransbekräftelse via mail med spårningsnummer. Tänk på att det kan ta upp till 24 h innan spårningsnumret är aktivt, så ha gärna lite is i magen. Finns inte produkten/produkterna på lager, så underrättar vi dig om ny leveranstid via e-post eller telefon. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning.
Om du beställer flera varor med olika leveranstider så skickas alla varor i en och samma sändning när samtliga varor ankommit till vårt lager. Om leveranstiden mot förmodan blir fördröjd, så meddelar vi dig om detta snarast möjligt från det att förseningen kommit oss tillkänna. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från alla ersättningskrav till kund gällande leveransförseningar.
Fraktkostnader nedan gäller Sverige och vi skickar ditt paket med DB Schenker eller PostNord. Paketet sorteras till närmsta utlämningsställe gentemot ditt postnummer. Du får sms till det mobilnummer som du uppgav vid beställningen när paketet kommit fram.
Fraktkostnad
Vi skickar till adresser inom Sverige till följande priser:
– Ordersumma 1-999 kr = 69 kr
– Ordersumma över 1000 kr = 0 kr
Leverans till övriga länder
Kontakta oss för leveransertider och kostnad till Norge och Danmark.
Din fraktkostnad räknas ut och visas i varukorgen.
Expressfrakt
Du kan i kassan välja expressfrakt, vilken kostar från 99 kr. Då ger vi din order högsta prioritet när vi packar varorna i vårt lager. Lägger du din beställning före kl 14.00 en vardag skickar vi din order senast nästa arbetsdag.
Mottagande av order
Vid mottagande av en vara så är det viktigt att kontrollera så att emballaget är intakt och att antalet kollin stämmer överens med fraktdokumenten. Syna av emballaget tillsammans med postombudet/speditör och notera eventuella skador. Om en vara skulle visa sig skadad i efterhand, så underlättar en notering reklamationshanteringen. Observera att du även kan riskera att bli utan ersättning om ingen notering har gjorts. Fraktskador skall anmälas till oss omgående för vidare dialog med speditör. Om din order inkluderar hemleverans till dörr, så är det viktigt att du är hemma vid mottagandet för att kunna utföra inspektionen ovan. Egna överenskommelser med speditör (exempelvis att lämna varan utan inspektion/signering), görs på egen risk.
Så fungerar leveransen
Spåra paket: För samtliga försändelser (undantaget brevförsändelser) blir du aviserad om leveransen, vilket möjliggör spårning av försändelsen. Om du inte mottagit någon avisering inom en vecka efter att du fått din leveransbekräftelse via e-post, ber vi dig vänligen att kontakta oss för att undvika att undvika eventuell retur till avsändaren.
Ej uthämtad order
I de fall ett brev eller paket returneras till oss av fraktbolaget på grund av att beställaren/mottagaren 1) inte löst ut paket från utlämningsställe; 2) inte varit anträffbar på uppgivet telefonnummer för avisering; 3) vägrat ta emot leveransen; eller 4) uppgivit felaktiga namn-, adress eller kontaktuppgifter, kommer vi att debitera beställaren en avgift. För brev och paket uppgår avgiften till 300 kr inklusive moms. Avgiften tas ut för att täcka extrakostnader, såsom returfrakt och returadministration. Beloppet debiteras antingen via faktura eller genom att avgiftsbeloppet dras av från den ordersumma som återbetalas efter att returen ankommit till vårt lager.
När du genomför en transaktion på no59.se eller blir medlem i vår kundklubb via butik eller e-handel, så anger du nödvändig personinformation såsom namn, adress, e-postadress och telefonnummer. I samband med din order och/eller ditt medlemskap, så godkänner du att vi lagrar och använder dina personuppgifter internt i enighet med svensk lag för att kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig som konsument. Uppgifterna används för identifikation, administration och kommunikation, däribland unika kunderbjudanden och riktad marknadsföring. Uppgifterna kan även komma att användas för kundanalyser och statistikinsamling. Personuppgifter kan komma att registreras som kundnummer. Vi behandlar dina personuppgifter med högsta försiktighet och garanterar, i enlighet med personuppgiftslagen (PUL 1998:204), att dina personuppgifter endast används för internt bruk. Undantaget är tredjepartslösningar, som behöver viss information för att kunna fullfölja sina respektive åtaganden.
Enligt personuppgiftslagen har du rätt att få ta del av den information som vi har lagrat på din kundprofil. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort helt. Kontakta oss om du önskar att vidta någon av ovanstående åtgärder. Som personuppgiftsansvarig står No59 Scandinavia AB, organisationsnummer 559475-1157.
No 59 Scandinavia AB
Organisationsnummer 559475-1157
Höja Byaväg 119
S-262 93 Ängelholm
Sverige
webshop@no59.se
0709-401 777
0708-252 264
Stay up to date with the new collections, products and exclusive offers.
Bli först att få inbjudningar till våra aktiviteter och information om våra nya produkter och erbjudanden.
Genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev godkänner du vår integritetspolicy.